قوانین تدریس خصوصی

قوانین تدریس خصوصی برای مدرس

مجموعه ای از قوانین مهم و کلیدی برای تدریس خصوصی وجود دارد که هر مدرس تدریس خصوصی و شاگردی باید از آنها آگاه باشد تا کیفیت جلسات تدریس خصوصی بالاتر رفته و از بروز مشکلات احتمالی نیز جلوگیری شود. در این مطلب با یک سری از قوانین تدریس خصوصی که هر مدرس تدریس خصوصی و دانش پژوهی باید بداند آشنا می شویم.

درج آگهی تدریس خصوصی

قوانین تدریس خصوصی

قوانین تدریس خصوصی در مورد زمان

یک مدرس تدریس خصوصی وظیفه دارد که سر وقت در جلسه تدریس خصوصی شاگرد حاضر شود؛ و در صورت تاخیر ، دقیقا زمان از دست رفته را برای تدریس خصوصی شاگرد جبران کند؛ چون این شغل به گونه ای است که شاگرد بابت مدت زمان ثابتی که از طرف مدرس تدریس خصوصی تعیین شده پول می پردازد.

ایجاد شفافیت از بکار بردن کلمه تضمینی در تدریس خصوصی

در قوانین تدریس خصوصی این نکته خیلی مهم است که کاملا مشخص باشد که منظور از تدریس خصوصی تضمینی چیست؟ آیا منظور تضمین نتیجه کار شاگرد است ؟ یا اینکه منظور، تضمین ارائه خدمات تدریس خصوصی توسط مدرس است ؟ پس حتما مدرس تدریس خصوصی باید شفاف سازی کند که منظورش از عنوان کردن کلمه تضمینی چیست تا در ادامه مشکلاتی برای هر دو طرف پیش نیاید.

آماده سازی مباجث درسی توسط مدرس تدریس خصوصی

در قوانین تدریس خصوصی ، مدرس باید مباحث درسی را که در قرارداد تدریس ذکر شده و یا در مورد آن با شاگرد توافق شده را قبل از جلسه تدریس خصوصی آماده کرده باشد؛ بطوری که مدرس تدریس خصوصی بتواند کلیه مباحث درسی تعیین شده را با تسلط کامل و بدون هیچگونه اتلاف زمان تدریس کند.

قوانین تدریس خصوصی درباره رزومه مدرس

مدرس تدریس خصوصی باید رزومه خود را با صداقت کامل و به دور از هرگونه دروغ عنوان کند. مدرسانی که با درج آگهی تدریس خصوصی به جذب شاگرد خصوصی اقدام می کنند باید حتما رزومه خود را در آگهی بصورت شفاف و ۱۰۰% درست قید کنند تا شاگرد خصوصی بر طبق اطلاعات درست استاد خود را انتخاب کند. در صورت نوشتن اطلاعات نادرست در آگهی تدریس خصوصی تمام عواقب آن بر عهده مدرس است.

رفع اشکال و پاسخ به سوالات شاگرد

در جلسات تدریس خصوصی ، معلم موظف است به تمام سوالات دانش پژوهان پاسخ دهد و اگر شاگردی نیاز به رفع اشکال در مبحث درسی خود داشت ، استاد نسبت به رفع آن اقدام کند.

قوانین تدریس خصوصی برای شاگرد

تسویه حساب به موقع هزینه تدریس خصوصی

شاگرد موظف است طبق توافقات انجام شده با مدرس تدریس خصوصی ، نسبت به تسویه حساب هزینه تدریس در زمان ها توافق شده اقدام کند و در این باره مرتکب قصور نشود.

مکان برای تدریس خصوصی

در صورتی که توافق شده تا در منزل شاگرد پروسه تدریس خصوصی انجام گیرد، مکان برای تدریس خصوصی باید بهترین شرایط و آرامش را جهت برگزاری تدریس در منزل داشته باشد و اگر از ابتدا چنین توافقی وجود نداشته مدرس موظف است مکان تدریس خصوصی را فراهم کند.

انجام تمرینات درسی جلسه قبلی تدریس خصوصی

شاگرد باید کلیه تمرینات درسی جلسه پیشین تدریس خصوصی را انجام داده و اشکالات احتمالی را برطرف کرده باشد تا استاد بتواند در جلسه جدید مبحث درسی جدیدی را آغاز کند.

چگونگی پرداخت هزینه تدریس خصوصی

بهترین نوع پرداخت هزینه تدریس خصوصی به مدرس بصورت جلسه ای است و نه بصورت یکجا، تا شاگرد در صورت رضایت نداشتن از عملکرد استاد بتواند نسبت به تعویض معلم خصوصی تدریس اقدام کند.

رعایت ظاهر مناسب و شئونات اخلاقی

چه استاد و چه شاگرد هر دو باید ظاهری آراسته داشته و در جلسه تدریس خصوصی شئونات اخلاقی را رعایت کنند تا بازدهی جلسه بالاتر رود.

تغییر زمان جلسه تدریس خصوصی

در صورت نیاز به تغییر زمان برگزاری جلسه تدریس خصوصی ، چه استاد و چه شاگرد موظف هستند تا ۲۴ ساعت زودتر به طرف دیگر اطلاع دهند.

ثبت نظر